Griepspuit

  • Swartdam

    Volgende maand krijg ik weer een oproep voor een griepspuit en net zo als alle jaren daarvoor twijfel ik behoorlijk .

    Voor mijn gezondheid is het niet een goed plan om griep te krijgen , maar het fijne ervan waartegen je dus beschermd bent en wat die spuit met je doet weet ik niet exact ( tegenstrijdige reactie,s ) .

    Wat doen jullie , gr Bernadette

  • Iso

    Ik heb de oproep al binnen voor half oktober.

    Omdat ik in een risicogroep zit krijg ik die al een jaar of zeven en ik heb er tot nu toe alleen maar positieve ervaringen mee, terwijl ik voor die tijd, strijk en zet, 2x per jaar de griep had.( die vaak ook nog overging in een bronchitis)

    Let wel op dat je op het moment van prikken de griep niet hebt.

    Iso

  • Moira

    In de griepprik zitten meestal 2 soorten influenzavirus ( verzwakt gemaakt ). Je bent dus voor die 2 soorten beschermd. Echter: omdat de griepprik al voor ons griepseizoen gemaakt wordt, kan het zijn dat je alsnog de griep krijgt als er een ander influenzatype voorbij zwerft..

    Griep kan voor sommige mensen een fatale afloop hebben.

    Jij bent de enige die de keuze kan maken. Succes !

    Groet, Moira ( die em niet neemt )

  • serine

    ik krijg ook ieder jaar een oproep..

    maar ik ga nooit…

    a heb ik zo goed als nooit de griep…

    b die griep prik is maar tegen een paar soorten…van al die andere soorten krijg je alsnog de griep..

    dus laat mij maar ik zie het nut er niet zo van in.

  • Iso

    Het griepvaccin wordt ontwikkelt naargelang de mutatie die ze verwachten van het virus dat de vorige keer heerstte.

    Meestal hebben ze dat aardig goed, maar soms beschermt het net niet genoeg.

    Maar ik ben er i.e.g. blij mee en de keuze is idd aan jou.

    Iso

  • purk

    ik doe het altijd wel

    Zal je net zien, doe je het een jaartje niet, dat je net die griep krijgt…

    Ik zit in de hulpverlening, veel contact met de “risicogroep”.

    Met mijn hartfoutje kan ik hartstikke dood gaan van de griep, dus ga braaf elk jaar

  • Beheerder

    Toen ik pas in Nederland woonde had ik om de 8 weken de griep. Je kon er de klok op zetten of ik lag weer plat. Temperatuur en weer verschillen deden mij de das om. Mijn HA adviseerde mij de griepspuit te nemen en me niet te warm kleden maar rustig wennen aan het verschil van wat ik 35 jaar gewent was.. Ik heb dat 2 jaar gedaan en ben er toen mee opgehouden. Nu kan ik er beter tegen een extra trui heb ik eerder aan dan de verwarming.

  • wana

    elk jaar krijg ik de oproep en ik doe het nooit.

    Ze vaccineren je oa met het griepvirus van het afgelopen jaar, in de hoop dat je resistentie opbouwt voor het huidig woekerende virus)

    voorbeelden van moeder en schoonmoeder die wel prikken en àltijd (minstens 1 keer) flink de griep hebben in de winter.

    ik redder meteen met vitamines van multipil (optimax totaal plus), fruit en groentes en teatree olie om te stomen en te badderen als ik wat voel aankomen en dat gaat ook altijd prima.

    (griep is voor mijn gestel ook link)

  • Carina

    Heb ooit een griepprik gehad en werd prompt ziek: griep :+