wat zouden jullie doen?

  • roeli

    als jullie een buurjongen hadden van 15 die niet meer naar school gaat, terwijl hij toch leerplichtig is, die de hele zomervakantie dagelijks depressieve muziek draaide van ‘s middags tot ’s avonds, zodat je niet eens buiten kon zitten, die een moeder heeft die hem niet meer aankan, die in haar auto op de oprit zit te blowen met vriendjes, die ik al anderhalf jaar vraag op te houden met zijn muziek, dat ik ook recht heb op een uurtje rust, dat ik de weekens niet meer thuis slaap omdat die knul alleen thuis is want ma is naar haar vriend en hij nodigt dan zijn vriendjes uit en tot 3 uur 's nachts lekker keten. ik moet om 6 uur op. als er geen enkele instantie de moeite neemt hier wat aan te doen. hij is 1 week op internaat geweest begin september, maar daar heeft de arme jongen zo veel gehuild, zo zielg………ja, daar mag hij niet roken en niet keten en ook nog in belgie. dus nu zit hij weer thuis. andere mensen hebben er ook last van maar als je vraagt samen te bundelen……..dan is de last opeens niet meer zo groot. in de weekends is er ook last, maar: dan ben ik er niet haha en dus hoeven ze ook niet te klagen bij mij. nu heb ik deze week weer 5 dagen vrij en het is niet leuk als hij er is. moet ik ook steeds de radio aanzetten terwijl ik lekker niks wil horen. dus: wat zouden jullie doen? ik heb al aangifte gedaan, woonpunt ingeschakeld, maatschappelijk werk en 1000 keer met zijn moeder gepraat. niks kwam tot een oplossing.er zit natuurlijk een heel verhaal achter, scheiding enz. kan ik begrijpen. maar moet ik daar dan ook de last van hebben? dacht het niet. kan alleen nog de leerplichtambtenaar inlichten. zouden jullie dit doen? of zal ik het maar laten?

  • purk

    en met hem praten?

    heb je dat al geprobeerd?

  • Swartdam

    Leerplichtambtenaar inschakelen houd in dat de moeder gepakt word financieel , tenzij zij om een bijzondere regeling vraagt en dan word de jongen zelf gecronfronteerd met zijn verantwoordelijkheden .

    Zelf muziek aanzetten keihard is je verlagen tot hetzelfde niveau . De burgemeester is verantwoordelijk voor de lokale politie als zij hun taak niet uitvoeren dan is deze persoon het aanspreekpunt .

    De jongen is zelf 15 , tegenwoordig weten ze dan aardig waar ze mee bezig zijn.

    Spreek hem op zijn gedrag aan en zeg wat je van plan bent om te gaan doen , in het geval hij zich niet aan zijn omgeving wenst aantepassen .

    Rest mij alleen nog maar te zeggen het zal je kind maar wezen ,ikheb met de moeder te doen ,gr Bernadette

  • an

    Je kan de politie bellen als er (geluids)overlast is, maar of daar de verhoudingen door verbeteren is de vraag.

    Sterkte

  • an

    als het een huurhuis is kan je misschien de woningstichting raad vragen?

  • roeli

    heb ik allemaal al geprobeerd. met de moeder praten, met de knul zelf praten,. zijn vader zegt: bel de politie maar, ik weet het ook niet meer, de moeder weet het ook niet meer. we houden het netjes, dwz er wordt niet over en weer gescholden.

    ja ik zou niet in haar schoenen willen staan, maar ze durft bijv. niet eens de stroom even uit te zetten als het té is. dan wordt hij helemaal agressief. van de wiet natuurlijk.maar: hij weet ook dat hij met mij niet kan doen wat hij wil en dat ik dingen niet pik, dus hij provoceert mij en dan ga ik ertegenin. wordt zijn moeder dan weer niet goed van maar dat moet ze dan ook maar pikken. ach ja, ben natuurlijk niet de enige in dit land met een lastige puber naast me. wat ik niet snap is dat hij zo maar thuis kan blijven???

  • Paul

    als het een huur huis is, kun je proberen een ander huis aan te vragen, en de huur op te zeggen.

  • decency

    Kun je geen buurtbemiddelaar inschakelen? Die kunnen nog wel eens helpen. Die gast is gewoon z'n leven aan het leven en jij bent daar de dupe van. Misschien hoopt zijn moeder ook op een oplossing maar de instanties werken allemaal erg traag he? Er is volgens mij geen vader in het spel, zoals ik lees, die jongen zit gewoon met dingen dwars, welke puber niet maar geeft geen reden om jou tot last te zijn. Je zou bijna zelf op zoek gaan naar een andere woonruimte maar dat gaat jouw weer hoge kosten opleveren en is ook geen oplossing, het probleem ligt bij de buren daar moet ook de oplossing komen. Ik zou proberen bij de huurbaas een klacht neer te leggen met de omwonende, dan sta je in elk geval een stuk sterker voor het geval het écht uit de hand gaat lopen.

  • roeli

    de vader heeft zich teruggetrokken, daarom zijn ze gescheiden: zij wil met zachte hand opvoeden, hij vindt hardere aanpak nodig. hij weet van de problematiek en ik mag van hem de politie bellen. ik verhuizen? ik woon hier al meer dan 15 jaar. zij anderhalf jaar en de vorige buurt is blij dat ze ze kwijt zijn!! andere omwonenden hebben angst voor de knul. oh ja, ons is geadviseerd geen auto's op de oprit te laten staan. ik hoor hem ‘s nachts weggaan, of hij wordt opgehaald door iemand. instanties? ja die werken traag, iedereen heeft het al meer dan 8 maanden “in behandeling” ik ben best bereid een uurtje naar zijn depressieve muziek te luisteren, maar niet van 10-22 uur. die muziek gaat trouwens over moordenaars en rape en @!#$ dit en dat……niet echt bemoedigend……..zijn moeder is trouwens ook een beetje bang van hem, daarom is het ook nog niet opgelost: ik had de stroom allang afgezet. en de jongste van 11 jaar krijgt regelmatig hysterische, lees HYSTERISCHE aanvallen, die wil om 12 uur ’s nachts niet slapen maar tv kijken…..en 's morgens om 8 uur is ie niet uit bed te krijgen en begint het geschreeuw weer, die is nu onder behandeling van de psycholoog……..eigenlijk zijn het gewoon 2 arme kinderen die de weg kwijt zijn en stoer willen doen en ondertussen verlangen ze misschien gewoon naar een warm nest. als haar vriend daar is hoor je ze niet, maar die man heeft ook geen zin in elke dag problemen. misschien gaat ze wel met hem samenwonen en wordt het rustig.

  • Swartdam

    Dussssss help je dit “arme kind ” door de leerplichtambtenaar op te bellen ,daar de situatie uit te leggen en kan deze met moeder om een “ bijzondere taakstraf/maatregel ” regelen dit moet wel aangevraagd worden .

    De officier van justitie regeld het een en ander verder . En als moeder bang is voor dr eigen kind is dat alleen maar in en in triest ,gr Bernadette