wat is dit??

  • roeli

    ik raakte 2 weken geleden lichtelijk in paniek…..ik ga elk weekend bij mijn vriend overnachten en vandaar uit om 6.15 naar mijn werk. wekker staat op 5.55

    als ik daar ben ga ik niet om 22 uur al naar bed, is niet leuk voor mijn vriend, meestal wordt het dan 12 of zelfs 1 uur. dus in het weekend moet ik het soms doen met maar 5 uurtjes slaap. heb altijd al slechjt geslapen, heb al eens weken op 3 uur gezeten, dat was frustrerend, ze hebben echter toen geen gekke afwijkingen gevonden, dus laat maar lopen. enfin, ga ik dus 2 weken geleden slapen en had de hele nacht het idee dat ik alleen maar mijn ogen dicht had en niet sliep/kon slapen. gaat de wekker en ik dacht NEE……..KAN TOCH NIET DAT IK NU MOET OPSTAAN………jeetje ik was totaal stijf als een plank en natuurlijk paniekerig, moest dik 20 kilometer rijden naar mijn werk. eenmaal op mijn werk me geinstalleerd en om 8 uur was ik totaal fit, verder de hele dag niks gemerkt, na werk afgesproken met vriend en nog een wandeling gemaakt van 8 kilometer en de rest van de dag aangenaam verbracht en om 1 uur naar bed. snapte er niks van. afgelopen weekend weer hetzelfde. heb ik dit dan nu gedroomd???????????

    herkent iemand dit?? ben er ook sinds korte tijd achter dat ik hsp heb/highly sensitiv person. kon mijn hele leven al niet veel om me heen verdragen en nu met de overgang wordt dit erger, misschien komt het daardoor?

  • serine

    ik weet t niet..maar ik herken wel wat jij tikt..ik slaap ook erg weinig..soms helemaal niet..

    maar ben evengoed wel fit..

  • anna.m

    dag Roelie ,

    Neem maar eens een kijkje bij vrouwenovergang (forum)

    Slaapproblemen horen bij de overgang .

  • serine

    daar ben ik geloof ik iets te jong voor :D

  • purk

    ik ben hsp, en sliep ook altijd slecht. Sinds ik ad slik, kan ik eindlijk slapen.

    Ik sliep flardes, half uurtje slapen, twe uur wakker, kwartiertje slapen, zo kwam ik zleden in mn REM-slaap.

    Ook heb ik vrijwel zekers ADHD, dus altijd malen, kop stond nooit stil

    Ik dacht ook altijd dat ik er wel tegen kon, maar toen ik 34 was, stortte ik letterlijk in elkaar!

    Nu slik ik anti-depressiva, en dat gaat goed. Meer rust in mijn hoofd, en ik kan eindelijk slapen!

  • Frans Rutten

    Ik herken dat, maar wat mij betreft had het niets te maken met de overgang, wel met een slechter functionerende schildklier.

    Tijd voor jou om je eens daarop te laten prikken dus?

  • roeli

    ik slaap al 20 jaar slecht, ben nu 47 en wel bezig met de overgang. weet dus niet of dit de oorzaak is…….ga wel eens op dat forum kijken.

  • Beheerder

    Ik heb het met ochtend diensten dan slaap ik maar een uurtje of 3 4 en ben daarna klaar wakker. Maar hoef ik niet vroeg op dan heb ik gelukkig nergens last van alhoewel ik om 06.00 wel wakker word en daarna weer in slaap val.