Big Brother is everywhere

  • Da-Is

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/1618451/__Afgeschermde_Hyves_ook_openbaar__.html?p=2,1

  • decency

    Het is natuurlijk zo, als jij je hyves hebt afgeschermd, maar mij hebt toegevoegd dan kan ik alles lezen. Ik kan dan ook alle berichten copieren en doorsturen naar het persoon waar jij het over hebt. Ik heb een kennisje van mij daar ook voor gewaarschuwd. Die had het vaak over de toestanden met haar ex. Stel je nou voor dat ik haar ex ken… niet dat het zo is maar dan zou ik die berichten zo door kunnen sturen. Sommige mensen gebruiken de hyves als een uitlaatklep en zetten er ook van alles op. Ik denk dat je de Hyves pagina kunt laten sluiten door een mail te sturen.

    Ik zal de link nog eens neerzetten, je was de spatie vergeten Da-Is

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/1618451/__Afgeschermde_Hyves_ook_openbaa%20r__.html?p=2,1

  • Da-Is

    Oeps …..

    Maar wat ik er eigenlijk mee wil zeggen dat alles opvraagbaar is, dus al heb je het nog zo afgeschermd via een provider is iets (gerechtelijk) op te vragen. Zoiets als de mobiele telefoon. Als je zelf een overzicht wil hebben krijg je hem niet maar als “men” het nodig heeft is het er.

  • Petr@

    Dat is toch algemeen bekend.

    Mijn Hyves is, voor bepaalde personen, ook afgeschermd. Een handig(e) jongen of meisje en ook “men” kan zonder problemen “toegang” krijgen; je moet alleen weten “hoe” :D

  • Da-Is

    Hoef je niet handig voor te zijn of te weten hoe een gerechtelijk bevel is genoeg om alles te openbaren (hyves, mobiel, provider etc.) van alles is een backup … that's why “big brother”.

  • Sandy

    Pfffff zoveel werk ga ik iemand niet verschaffen hoor. Ik heb een open profiel. Maar jah, heb dan ook niks te verbergen…ben ik te open voor………..

    Daarbij ga ik ervan uit geen ziekers en zoekers te hebben op mijn hyve, die dingen gaan kopiëren en doorsturen enzo…..je weet wel, van die zeer triestige huisdozen die niks te doen hebben. De hele dag aan het zieken en zoeken zijn.

    Maar je hebt gelijk Peet, beetje handigheid, en je doorziet meteen de meest saaie hyvepagina's/ Dus dat het wat oplevert om handig te zijn..neuh…..

  • Petr@

    Jij hebt geen open profiel Sandy! Wellicht heb je toch extra moeite gedaan om je profiel voor bepaalde mensen te sluiten :D

  • Sandy

    Dat bevel krijg je niet zomaar. Ik heb van dichtbij een vermissing meegemaakt. Helaas door de wet op de privacy mocht er niks nagetrokken worden. Dus ook niet kijken waar de telefoon van de vermiste persoon zou zijn. Op het moment dat het wel mocht, gerechtelijk,. was men een hele tijd verder, (opsporing verzocht, vermist, al dat soort programma's gehad) en werd de vermiste vermoord gevonden……

    Dus dit is weer lekker massa hysterie, je bent altijd te checken, zeker als gewone jongen. Vooral denken dat Nederland op dat vlak ook vrij is;-)

    San

  • Sandy

    Lieve schat, mijn profiel is zo open als wat. Alleen als JIJ mensen blokeert, mag je ook niet meer bij hun kijken.

    Sjonge sjonge, moet jou echt veel uitleggen zeg:-(

  • Sandy

    Oh, trouwens, maakt maar weer duidelijk dat ik je toch wat doe Petr@, anders “zoek” je niet op mijn hyve:D