eigen risico?????

  • Dikkertje Dap

    Helikopter pikt Nederlandse bergbeklimmers op

    Uitgegeven: 4 augustus 2008 10:05

    Laatst gewijzigd: 4 augustus 2008 10:24

    RIJSWIJK - Een helikopter heeft maandag de twee Nederlandse bergbeklimmers Wilco van Rooijen en Cas van de Gevel opgehaald uit het basiskamp op de helling van de K2.

    Zij worden overgebracht naar de Pakistaanse stad Skardu. Dit heeft de expeditie van de klimmers, Norit K2, laten weten.

    De twee mannen, die vrijdag na een ijslawine vast kwamen te zitten op de beruchte berg, kampen met bevriezingsverschijnselen. Bij Van de Gevel zijn de handen het probleem, bij Van Rooijen de voeten.

    Letsel

    De arts die hen in het basiskamp heeft behandeld, heeft goede hoop dat zij er geen blijvend letstel aan overhouden, zo heeft woordvoerder Michel Schuurman van de expeditie laten weten.

    =====================

    Ik had gisteren een gesprek met een vriendin over dit voorval. Zoek je niet zelf het gevaar op dan????? En wat mij het meeste irrititeert als ik zo eerlijk mag zijn, is alle hulpverlening die daar naartoe gestuurd wordt!!!! Leuk dat je een hobby hebt maar je weet dat de natuur zich niet laat dwingen!!!!!!

  • Iso

    Ongewijfeld hebben ze een speciale verzekering en waarschijnlijk ook een sponsor.

    Iso

  • Dikkertje Dap

    maar als ik ff de optelsom maak; een heli laten vliegen,2 man aan boord, de ziektekosten, uurloon,. Het zal me een zorg zijn hoor, maar dat is toch kapitalen. En dan denk ik; kan dat geld niet beter besteed worden??? weet namelijk zeker van wel……

  • Tries

    Denk dat hun premie voor de verzekering niet misselijk is, dus tja…..

    gr Tries

  • Dikkertje Dap

    maar de premie weegt niet op tegen wat dit gekost moet hebben, kan me dat niet voorstellen. En buiten dat, een hobby is leuk maar moet het zover komen dat dit nodig is?????

  • Desiree2

    Dan kunnen we ook zeggen dat sportblessures buiten werktijd verkregen, NIET meer door de ziektewet zouden moeten worden betaald, want de werkgever is nl. de dupe van sportblessures, moeilijke discussie vind ik hoor

  • Tries

    Denk niet dat ze het bewust hebben gedaan….

    En inderdaad als je dan alles zou bekijken kan je niks meer doen

    gr Tries

  • Dikkertje Dap

    uiteraard hebben ze het niet bewust gedaan, maar deze sport brengt risíco's met zich mee. En dat weten we allemaal…….

  • decency

    Maar dan zouden mensen ook geen watersport mogen beoefenen, dat brengt ook risico's met zich mee. Zo heb je het risico van het vak (denk aan gevaarlijke beroepen) en een risico in de sport. Iemand die met een parashute uit een vliegtuig springt neemt ook een risico. Veiligheid wordt wel op het werk gecontroleerd maar tijdens de sport?

  • Dikkertje Dap

    als we het zo gaan bekijken dan is jou beroep en mijn beroep ook een risico. Waar het mij om gaat is de hele bedoening erom heen. Ik heb niet gevraagd of ze die berg wilden beklimmen. Ik heb in het verleden mijn vriend een helikopter vlucht kado gedaan. Was 20 minuten, ik zal je de prijs niet noemen,……

    En dat het een sport is dat begrijp ik, dat vind ik prima, maar ik heb bij tennis dit nog nooit gezien…..