Gedumpt

  • Jojo

    Hallo allemaal,

    Na 19 jaar samen te zijn geweest ben ik gedumpt door mijn man. Het misselijke eraan is, dat achteraf heel veel mensen er vanaf wisten dat hij al een poos met een ander wat had, en niemand gaf mij een hint dat er iets aan de hand was. Ook als ik aan hem vroeg of er iets meer tussen hen was, kreeg ik te horen van hem dat dat echt niet zo was. Ik voel me zo stom, erg verdrietig en vreselijk boos.

    Het zal heus wel slijten. maar 19 jaar samen vergeet je niet zo snel.

    Het enige positieve is dat ik 6 kilo ben afgevallen………hahaha

  • decency

    Hoi JoJo, in dit geval is 6 kg afvallen natuurlijk mooi mee genomen maar tenslotte komt het door de stress. Waarschijnlijk heb je het niet willen zien? Het zal een zware tijd worden maar als straks meer verhalen jouw oren bereiken, zul je nogwel eens opgelucht kunnen zijn. Je zal jezelf voor je kop willen slaan dat je het niet door hebt gehad maar veel puzzle stukjes vallen op z'n plaats.

    Ik moet je eerlijk zeggen, als ik in de gaten zou hebben dat iemand er een ander op na houdt,ik waarschijnlijk het persoon er wel op aan zou spreken of ik de partner (jou in dit geval) erop aan zou spreken, dat weet ik niet, je zou natuurlijk ook iets kunnen zien wat er niet is.

  • Jojo

    Zelf heb ik het ook eens meegemaakt dat een kennis werd bedrogen door haar man. Ik kon het niet verzwijgen voor haar, zij vond het fijn dat ik het haar verteld had en heeft goed met hem gepraat en ze zijn nu nog samen.Maar of ze hem nog vertrouwd….?

  • decency

    Dat lijkt mij ook moeilijk om dan nog iemand te vertrouwen. Ik moet je zeggen dat ik wat dat betreft ook niet heilig ben, ik leerde ook iemand kennen toen ik nog getrouwd was. Ik knokte al jaren voor mijn huwelijk maar de stijd was eenzijdig. Ik heb toen wel een knoop doorgehakt ipv de ander aan het lijntje te houden. Ik kon niet met de een wat beginnen zonder er een uitweg zou zijn. Mijn huwelijk is gestrand en ben inmiddels her-trouwd. Ik ken ook een vriendin die al jaren een relatie heeft met een getrouwde man, zij zit elke keer te wachten tot hij tijd heeft voor haar (of ook wel zin heeft) Die situatie vind ik niet eerlijk, elkaar aan het lijntje houden. Mocht het dus onverhoopt zo zijn dat je iemand tegen komt maak dan ook gelijk een beslissing.

  • Jojo

    Precies, dat heb ik hem ook verteld. Dat het eerlijker was geweest als hij, vanaf het begin toen hij wat met haar kreeg, het gelijk verteld had. Was ik ook niet blij geweest, maar ik had me dan niet zo bedonderd gevoelt, denk ik.

  • decency

    Of je had kunnen vragen wat er mis met jou was? Ik had zo'n kerel die ik 10000x vertelde wat er loos was maar hij had een betonne plaat voor z'n kop die niet met 100 olifanten te verslepen was. Maar ja, onze relatie zat al een paar jaar in de slob. Toen mijn hart op hol sloeg toen ik m'n huidige man leerde kennen, hebben we ook duidelijk besproken wat we met het wederzijdse gevoel gingen doen, we wilde geen uitzichtloze situatie. Ik zou de knoop doorhakken maar er gebeurde ineens zoveel dingen dat het veiliger was om m'n spullen te pakken en te vertrekken. Ik ben nog steeds niet trots op de manier hoe ik dat heb gedaan maar als ik soms de berichten lees van fam. drama's denk ik “dat had mij ook kunnen overkomen” dus ik was even vluchteling in mijn eigen land. Dit is even de korte versie van het hele verhaal.

    In jouw geval zou ik even zien dat je een beetje tot rust komt, ik denk dat je er sterker uit komt en straks echt nog dingen te horen krijgt en dan tot bezinning komt e.d.

  • Dikkertje Dap

    Helaas zie ik vanuit mijn werk vaak getrouwde mannen naar prostituees gaan. In hoeverre is er sprake van monogamie. Let wel; ik ben zo verliefd op mijn partner dat ik er niet aan moet denken hoor!!! Het fenoneen vreemd gaan of er met een ander vandoor gaan is zo groot.

    en helaas, sorry voor de mannen, die komen in een periode dat ze niet ouder willen worden, een jong kippetje willen hebben (zonder te generaliseren hoor) en hun huidige leven aan de kant zetten. Zijn er mannen die willen reageren, graag!!!

    En wat betreft het verzwijgen van dingen, dat getuigt van weinig tot geen vriendschap.;

  • Dikkertje Dap

    Ik ga te ver, sorry, heb al gevraagd mijn bericht te verwijderen. Het komt iets te dichtbij. Sorry daarvoor….

  • Jojo

    Hij wil inderdaad niet volwassen worden en leeft lang leve de lol en hij heeft inderdaad een jong kippetje. Ik heb haar helemaal verteld hoe hij is en ze vond mij stom dat ik al die jaren bij hem bleef, ze was toen erg boos op hem hem.Hij had haar verteld dat het over was tussen ons, maar ze zit nog steeds bij hem. In de korte tijd dat ze samen zijn heeft hij haar al zoveel leugens verteld( wat ze ook weet),toch blijft ze bij hem. Dus wie is er nu stom?

  • decency

    bij elkaar blijven kan ook een teken van zwakte zijn, liever een relatie die niet goed loopt dat er alleen voor staan.

    Nog een voorbeeld, een vriendin had een relatie met een gescheiden man maar hij zou nooit een leven met haar samen beginnen, dus gewoon blijven latten en hij kwam ook net als bij die andere vriendin, wanneer het hem uitkwam. Ik adviseerde mijn vriendin, geen energie te steken in een uitzichtloze relatie, zolang je nog aan deze loser vast zit, sta je niet open voor een nieuwe relatie, zegt ze “ ja maar als ik met hem kap, heb ik helemaal nix meer” Dus toen zei ik (zo eerlijk als ik ben) je bent toch geen h*er? Wachten tot hij tijd voor je hebt, dump die kerel die je aan het lijntje houdt en ga lekker op zoek naar een ander. Dat was dus een te eerlijke mening en einde vriendschap…. ja moeten ze mijn mening maar niet vragen.