tantieme

  • purk

    Mijn man heeft zijn tantième gehad. Maar wat ik dan zo lullig vind is dat meer dan de helft weer naar die kalote-belasting moet…….

    Tuurlijk, moeten we blij zijn met wat er over blijft, maar vind het toch waardeloos.

    Hij werkt zich uit de naad, krijgt niets voor overuren (zit in zijn salaris) zit nu ook in praag, komt vanacht terug, moet morgen gewoon om 8 uur weer op de zaak zijn, heeft ieder weekend wel wat te regelen, of een opening, of een ander belangrijk iets, geeft allemaal niets, we klagen nooit. Maar als een bedrijf je dan wil belonen met dit, moet je weer een berg inleveren….

  • Iso

    Zoiets speelt hier ook al hoeft ie niet naar het buitenland. Zelfs tijdens vrije dagen wordt nog gevraagd om even te komen of iets te regelen.

    Ook een vakantie is niet echt vakantie omdat we meestal door omstandigheden (mijn ziekte en huisdieren) thuis blijven weten ze hem altijd te vinden.

    En van die bonus blijft dan idd ook nog eens weinig over.

    Maar ik ken mensen die het slechter hebben ;-)

    Iso

  • purk

    nee, heb je helemaal gelijk in.

    Maar dat betekend niet dat je er helemaal niet bij stil mag staan toch?;)

  • Alie

    ja het grote graaien is nog steeds bezig, en wat denk je waarvan, van die hardwerkende mensen wordt erg veel belasting gevraagd, t is niet eerlijk!

  • Paul

    en deze mensen krijgen van ons belastinggeld een gratis vakantie, en nog zijn ze ontevreden, je hebt altijd mensen die nooit tevreden zijn :-(

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/1499758/__Steuntrekkers_ontevreden_over_gratis_vakantie__.html

  • Wilhelmina

    Ach, je kunt altijd nog gaan emigreren naar Zweden ;):

    http://www.zweeds.net/

  • Desiree2

    als ik dat zo bekijk zal hij wel een riant maandelijks inkomen krijgen of zie ik dat verkeerd:?

  • purk

    nee, hoezo riant?

    zie je verkeerd

  • purk

    waar maak je dat trouwens op uit?

  • Desiree2

    ik bedoel er mee te zeggen dat als hij zonder dat extra geld voor zijn extra werk nog veel minder zou verdienen dan nu, trek het extra geld af van zijn “kale”netto salaris dan weet je wat hij eigenlijk per maand verdient en hoeveel hij voor de extra uren krijgt, want je gaat zo snel wennen aan een loon waar al je extra geld bij in zit, snappie me??