'medisch' vraagje

  • Jetje

    Goedemorgen,

    Ik hoop dat er hier iemand met een medische achtergrond is, die mijn vraag kan beantwoorden.

    Ik heb (behoorlijk wat) overgewicht en ben nu zo'n 6 weken aan het lijnen (tot nu toe zo'n 8 á 9 kilo kwijt). Nu ben (en was) ik absoluut geen grote eter en snoepen viel eigenlijk ook wel mee. Maar oké toch gaan lijnen, hoewel ik goed in mijn vel zat, maar mijn zussen en aanhang en tevens mijn (v)echtgenoot deden ook mee.

    Ik heb altijd al een bloeddruk aan de lage kant gehad (110/70) maar nu blijkt het wel heel erg laag (ik heb zo'n apparaatje in huis omdat mijn man een veel te hoge bloeddruk had en we dat in de gaten moesten houden), deze is nu (net gemeten) 94/46. Als ik mijn bloeddruk zo een paar keer over de dag meet, is hij zo gemiddeld tussen de 90-100/55-65 (heel af en toe nog lager).

    Is dit gevaarlijk ?

    Je hoort wel eens zeggen dan “de biologische klok te laag is afgesteld”, kan dat bij mij ook zo zijn en ik (mede) daardoor overgewicht heb.

    Ben benieuwd of iemand hier een antwoord op weet.

    Groetjes en een fijne zondag gewenst, Jetje

  • Carina

    Hallo Jetje, ik zou als ik jou was hierover een dokter raadplegen maar misschien is er op dit prikbord iemand die jou wel kan inlichten…

  • Beheerder

    Ik zou toch voor de zekerheid een afspraak maken met je HA en anders je vraag zetten op http://www.prikpagina.nl/list.php?f=2692

  • Tries

    In zulke gevallen altijd een arts naar laten kijken…

    Gr Tries

  • nicole

    Ten eerste moet je stoppen met dat dwangmatig opmeten van je bloeddruk, dat wek alleen verwarring en maakt je angstig. Bloeddruk meten is een momentopname en die thuismeters zijn allemaal even onbetrouwbaar.

    Je hebt inderdaad een lage bloeddruk maar daarover zou ik me geen zorgen maken. Zolang jij je goed voelt is er niets aan de hand. Zelf heb ik ook een bloeddruk zoals jij hebt, mijn hele leven al en wat de artsen altijd zeggen “beter een bloeddruk zoals die van jou dan een te hoge bloeddruk, hier kan je veel ouder mee worden”. Zelfs tijdens mijn zwangerschappen had ik een hele lage bloeddruk, gaf geen enkel moment een probleem

  • Da-Is

    Heb zelf ook altijd een lage bloeddruk gehad rond de 100/50, ben zelf klein en tenger dus het zegt niet zoveel. Maar anders gewoon even de doc bellen lijkt mij.

  • Iso

    Laat je Ft4, TSH en anti TPO eens prikken/testen. Misschien je schildklier ???

    Iso

  • Jetje

    Ben ik helemaal met je eens hoor, over dat opnemen van je bloeddruk. Maar ik ben dat eigenlijk de afgelopen dagen gaan doen, omdat iemand mij erop attendeerde dat “mijn wekkertje” misschien te laag staat afgesteld, verder neem ik 'm eigenlijk nooit op (ja, toen mijn man vorig jaar met spoed naar het ziekenhuis moest en daar bleek dat hij een zeer hoge bloeddruk had <220/126> en toen meer ter vergelijking).

    En inderdaad tijdens mijn zwangerschappen was mijn bloeddruk laag.

    Ben gewoon benieuwd of er verband kan bestaan over de wijze/hoeveelheid van afvallen en je bloeddruk.

    Groetjes van Jetje

  • Jetje

    Allemaal (alvast) bedankt voor jullie reactie !!

    Ik voel me prima en zit goed in mijn vel, was gewoon benieuwd.

    Groetjes van Jetje

  • Desiree2

    op naar je huisarts hij is de enige die je hier meer over kan vertellen en de JUISTE info geeft