Verhoging AOW

  • Ynid

    Wij hebben een verhoging tot 100% gehad van de AOW ivm hulpbehoevendheid van mijn man. Zonder mij zat hij in een verpleeghuis. Ik heb geen PGB of andere inkomsten als vergoeding alleen 6 uren hulp in de week voor de huishouding.

    Nu hebben wij een aanslag van de belasting gekregen dat we over 2006, dat we bijna 3000euro moeten terug betalen over de huur en zorgtoeslag van 2006.

    Alles van de ophoging wordt op deze mannier weer terug gehaald door de belasting. Kan iemand mij daarmee helpen.

    Vriendelijke groet,

    Ynid

  • Ynid

    Sorry,

    Dit staat op het verkeerde prikbord.Ynid schreef:

    >

    > Wij hebben een verhoging tot 100% gehad van de AOW ivm

    > hulpbehoevendheid van mijn man. Zonder mij zat hij in een

    > verpleeghuis. Ik heb geen PGB of andere inkomsten als

    > vergoeding alleen 6 uren hulp in de week voor de huishouding.

    > Nu hebben wij een aanslag van de belasting gekregen dat we

    > over 2006, dat we bijna 3000euro moeten terug betalen over

    > de huur en zorgtoeslag van 2006.

    > Alles van de ophoging wordt op deze mannier weer terug

    > gehaald door de belasting. Kan iemand mij daarmee helpen.

    > Vriendelijke groet,

    > Ynid

  • Moira

    Holy Moly ! Das een aardig bedrag. Thuis in belastingtechnische zaken ben ik niet, dus hoop dat een ander je daarmee kan helpen. Maar is er geen potje voor mantelzorgers ergens? Jij levert, ws met liefde, een deel van jouw leven in om voor je man te zorgen en door jouw zorg hoeft er geen zorg voor jouw man ingezet te worden.

    Suc6 ermee en groet, Moira

  • Beheerder

    Ga maar toch PGB aanvragen. Hebben mijn schoonzus en zwager ook gedaan. alle beetjes helpen. ik hoop dat je antwoord krijg op je vraag.

  • Iso

    Vaak zijn dit soort uitkeringen/toeslagen bruto en moet je zelf de lasten afdragen.

    Kijk anders even op de site van je gemeente bij WMO of gebruik de zoekmachine

    Iso

  • Tries

    of bij http://wmo.startpagina.nl/ of http://pgb.startpagina.nl/

    is ook veel te vinden.

    succes Tries