Sporten?

  • Carina

    Er wordt steeds op gehamerd dat de mens regelmatig aan lichaamsbeweging moet doen. Doen jullie aan sport o.i.d.?

    Zelf linedance ik zo'n twee keer per week, heel intensief, een paar uur achter elkaar. Ik loop zoveel mogelijk de trap op en probeer veel te bewegen voorzover ik daar zin in heb ;)

    Aan de andere kant kan ik ook heel lui zijn en een avond op de bank hangen waar ik vervolgens niet van af te branden ben……..

  • Alie

    Ik heb pas gelezen dat jonge vrouwen veel meer moeten relaxen want het leven is zo hectisch geworden,

    carriere, huishouden ,man en kids dat ff bank hangen er veel bij in schiet!

    Dus gewoon doen, we leven in een gejaagde tijd en het is prima voor je gezondheid!

  • Beate

    Sinds ik twee jaar geleden gestopt ben met roken vind je me zo'n 3 à 4 keer in de sportschool, ga ik op zondagochtend hardlopen en om te ontstressen 1x per week yoga.

    Bankhangen komt ook niet tekort, maar heeft zeker geen prioriteit.

  • Moira

    Nee ! Ik fiets wel 3x per week naar mijn werk. Maar in een sportschool zal je mij niet treffen. In de zomer kano ik wel, en dan wordt er tussen t luieren en braden in t zonnetje ( met lekkere hapjes en rosé ) ook een aardige afstandje intensief gekano-ed !

    Groet, Moira

  • Beheerder

    Wij gaan niet anar een sportschool en dat is omdat we onze eigen sport/fitness hoek met diverse apparatuur thuis in de loods hebben staan. Inclusief muziek en daar maken wij dan ook 3x per week gebruik van.

  • Da-Is

    Heb mijn hele leven altijd gesport tot verleden jaar mei, in ene vond ik die sportschool helemaal niets meer, kon me er niet meer toe zetten.

    Nu heeft mijn oudste besloten een speciale hardloopwedstrijd te willen lopen en aangezien ik altijd maar bar weinig met hem doe (vaders pakt meestal zijn sporten op en ik doe de jongste) heb ik besloten met hem mee te doen.

    We lopen dus nu hard en het is nog leuk ook, we zijn aan het trainen voor zijn loop en ik ga dus mee lopen in zijn loop ;). Achteraf denk ik wel eens dit had ik veel eerder moeten doen, het is en leuk en gezellig en nog gezond ook.

  • greet

    wat een doorzetters zijn jullie.

    ik sport niet kan me er niet toe zetten.

    maar ik loop wel iedere dag met de honden.

    ik loop veel trappen huis is 4etages hoog.

    en ja ik tuinier graag nu het hele weekend bezig geweest.

    maar ja of het genoeg is daar heb ik mijn vraagtekens bij.

    groetjes greet

  • viviane

    hoi

    Ik sport niet maar ik probeer zoveel mogelijk te wandelen en als het droog en mooi weer is fiets ik naar het werk

    het is maar een 7km enkel maar beter dat dat niets denk ik dan

    mijn man en ik gaan regelmatig salsa dansen en dat is leuk bewegen op toffe muziek

    mijn man doet aan sport vanaf hij kind was eerst voetballen, op latere leeftijd squash en nu fitness hij sport toch een aantal uren per week

    onze huisdokter beweert dat je niet moet sporten om gezond te zijn maar genoeg bewegen is voldoende

    iedereen zal daar een andere mening over hebben

    als we iets doen wat we leuk vinden en het is ontspannend dat is toch het voornaamste vind ik

    onze kinderen meer laten sporten en bewegen zonder de competitie druk want tegenwoordig gaat het niet meer om de sport en beweging of sociaal gebeuren alles wordt opgedreven naar de strijd van de overwinning en dat vind ik soms wel spijtig voor de kinderen

    je moet later zoveel als volwassen laten we de kinderen maar genieten van sport en ontspanning

    Viviane

  • ellen s

    ik fiets 5 dagen in de week naar mijn werk, op mijn werk loop ik de benen uit mijn lijf en dan fiets ik weer terug.

    ik ben gek op tuinieren dus ik ben regelmatig in de meest uiteenlopende poses tussen de sla en de andijvie en de floxen te vinden!

    ik vind dat ik wel genoeg beweeg!

    daarbij heb ik een hekel aan “verplichte bezigheden” ik werk omdat ik nu eenmaal centjes moet verdienen gelukkig heb ik een leuke baan en leuke collega's.

    maar ik hou verder niet van dngen waar je aan vast zit zoals verenigingen enzo.

    ik ben daarbij een adhd-er dus ik ben geen type voor verplichtingen.

  • serine

    topsport :D

    5 kinderen en 1 hond…

    met die hond loop ik veel en train ik mee…en nu is daar ook nog dogfrisbee bij gekomen…daarnaast ook nog ras wandelingen …dus van zijn soortgenoten…door het hele land…en ik loop er ook shows mee.

    en dat terwijl ik het achter kinderen aan rennen…zeker op peuterleeftijd eigenlijk wel veel vond :D;)

    voor de hond er was op de sportschool….maar ja ik heb daar geen tijd meer voor..

    als kind show ballet 2 keer per week en daarnaast 2 keer per week zwemmen en 1 avond stijldansen…werken en ook nog school…tijd om bank te hangen had ik niet…

    en nu nog steeds niet…want als ik tijd heb hang ik achter de pc…veel leuker dan die tv ;)

    en nu?…ga ik weer lekker slapen…druk gehad vandaag…met een landroverdag…hond man en kinderen mee…heen en weer gerend met mijn camera…over sport gesproken pfieuw…over zandbergen rennen…

    goed de dag is om…morgen weer schooldag…iets meer rust morgen ;)