hulpje??

  • margot

    Hallo, ik heb even hulp nodig. We hebben een vrouwengroepje bestaande uit 6 vrouwen. We komen 1x per maand bij elkaar en een bereidt dan een onderwerp voor. Dat kan heel gevarieerd zijn, van vilten tot het bespreken van een artikel, boek…en alles wat daar tussenin zit. Bioscoop, fietstocht…noem maar op. Meestal wel een “praatonderwerp”. Nu ben ik a.s. woensdag aan de beurt en kan niet verder komen dan het bestellen van een aantal verantwoorde dvd's….nu weet ik niet of ze op tijd binnen zijn.

    Wie kan mij aan een creatief onderwerp voor die avond helpen…meestal van 20 t/m 22 uur.

    Ik hoop op steun….niet erg creatief van me…ben ik me van bewust….maar even heel druk en geen tijd en te laat bedacht dat ik aan de beurt was!

    Groetjes, Margot

  • serine

    bij gebrek aan gespreks stof….

    mannen? en afstandsbedieningen? :D:D

    ik kan je niet echt helpen geloof ik ;)

  • Desiree2

    consuminderen?

  • Douce

    Mede door je oproep;), denk ik eraan dat het onderwerp eigen verantwoordelijkheid (uiteraard in ruime zin) een optie kan zijn. Daar is van alles en nog wat over te melden en zal een hoogst interessante discussie op kunnen leveren.

    Ook een onderwerp over het hedendaagse gemodificeerde voedsel (denk b.v. aan alle gifstoffen en/of E's die gebruikt worden) in het licht van allergieën etc.

    Douce*D

  • Wilhelmina

    Weet eigenlijk niet wat een creatief onderwerp is, gaat dat over iets creatiefs of is het een origineel onderwerp)?

    t Beste vind ik altijd om zo dicht mogelijk bij jezelf te blijven (klinkt misschien wazig, maar is 't niet).

    Dus een onderwerp te kiezen waar je verstand van hebt, ervaring mee hebt, warm voor loopt … enz.

    Of het heel simpel te houden:

    - Hoe kwam je er toe dvd's te bestellen ?

    - Wat is ‘t onderwerp van die verantwoorde dvd’s eigenlijk ?

    - En waarom ‘verantwoord’?

    - Waarom had je dat onderwerp gekozen ?

    - Waarom huren of bestellen mensen eigenlijk dvd's, of niet ?

  • margot

    Dank voor jullie meedenken! Ik heb besloten om een wandelmeditatie te doen…in het donker. Lijkt me mooi. Bij slecht weer, wat ik niet hoop, hou ik een dvd achter de hand.

    Wilhelmina, verantwoord, omdat we er wel over na willen praten. Keuze Z-Afrika om dat ik ( met mijn gezin) erheen ga op bezoek bij mijn oudste dochter.

    Consuminderen is een onderwerp wat ik wel een keer in ga brengen, maar dan wil ik daar een artikeltje over opzoeken dat me aanspreekt en het daarmee kan inleiden. Ben er redelijk aktief in geweest, maar ik voel dat dat weer in aan het zakken is. Bedankt voor de tip, Desiree!

    groetjes, Margot

    p.s. mannen is een onderwep dat telkens weer ter sprake komt, in de breedste zin! :-)

  • serine

    dat ligt ook zo voor de hand he :D:D

    bij gebrek aan andere onderwerpen ;)