Wilders

  • Desiree2

    zeker alles achter elkaar gezet geeft een zeer negatief beeld van de extremen onder de moslims die ook nog eens in alle landen wonen en die met haar en wortel dienen te worden uitgeroeid.

    de gemiddelde moslim in ons land geeft niet erg veel blijk dat ze samen met de hollander ook maar iets zouden willen ondernemen. is mijn observatie

  • Beheerder

    De gemiddelde moslims willen zich niet associëren met de Nederlanders. ze willen ook niet integreren en mee doen met bv de school waar hun kinderen op zitten e.d.

  • Desiree2

    BINGO

  • serine

    ik ben wilders moe.

    man wat staat die in de aandacht zeg…meest lelijke kerel van nederland maar het meest gezien gehoord en over gesproken…bah bah

  • Desiree2

    de eerlijkheid gebied me te zeggen dat Wilders zelf daar niet bepaald schuldig aan is

  • Sandy

    Als je als wijsenkend Nederlander een aantal Moslims kent, ga je echt niet denken dat de film van Wilders de “Islam” zuiver een eerlijk laat zien. Mensen die hard schreeuwen dat deze film niet kan, maken een enorme storm in een glas water!!!!!

    Overigens zal ik wel weer een leuke Nederlander zijn, met ondernemen mij “Moslims” met regelmaat wat…en ik met hen. Alleen….ik zie ze als mensen, niet als Moslims, ik kijk echt, observeer niet…dat is misschien het grote verschil…..

    San

  • Bianca

    Laten wij heel eerlijk zijn: de meeste moslims die in Nedeland wonen komen uit Turkije en Marokko en dat zijn over het algemeen geen lichtend voorbeelden voor de religie. Zeker niet voor de grote groep hangjongeren en crimininelen.

    Er zijn meer nationaliteiten die moslims zijn maar die hoor of zie je nauwelijks.

    Ik ben met je eens dat je niet moet kijken naar DE moslim (en bijvoorbeeld ook DE homo, of DE…) maar naar DE mens.

  • Bianca

    Hoe bedoel je Paul???

    Ik ken zijn standpunt omtrent moslim vrouwen niet. Ik heb de film ook gezien en de enige onderdrukte vrouw die ik zag was degene die met haar afgehakte hoofd op straat lag…

  • Beheerder

    Gisteren zei Balkendende zo iets van dat Wilders de hele groep moslims bedoelt o.i.d. en dat zij daar niet achterstaan etc etc etc. Maar de Nederandse regering doet precies het zelfde met de Turken, Marokanen en Antillianen.

    Vooral de Antillianen die Nederlanders zijn maar waarvan de Antillianen niet deugen terwijl er net als bij de Moslims goede en slechte mensen zijn zo zijn die ook in alle landen, geloven en soorten.

    Dus Balkendende moet niet zeuren.

  • viviane

    Ik heb de film gezien en al wat we zien kennen en weten we al van in het verleden.

    Nu leek het meer voor mij meer op een documentaire. Ik ken de persoon Wilders niet van naam en zeker de laatste weken. Misschien wil hij met deze film dingen bespreekbaar maken o.a homo's de verdrukte vrouwen enz…

    Ik vind persoonlijk dat we respect moeten hebben voor elkaar geloof, vrijzinnigheid en dan zou de wereld er al een stuk vredelievender uitzien.

    Wat heeft het nu zin om elkaar te overhalen met jou gelijk. Ieder ziet het leven uit haar of zijn bril. Ik ben een vrijzinnig maar kom ook een kerk, synagoog binnen o.a in het buitenland.Maar wat me beangstigt in de film is de beinvloeding van het geloof. Islamieten eisen hun rechten in verband met hun geloof en naar mijn gevoel gebruiken ze onze democratie (democratie van denken,geloven zeggen wat we voelen enz….)

    Als zij van ons democratisch denken willen gebruik maken moet alles naar de twee kanten gaan en dan kan voor hen niet. Niet alleen voor islamieten maar ook voor elke vorm van godsdienst. Katholieken, joden, islamieten niemand staat open voor o.a homo's enz..

    Nog geen 40 jaren geleden waren de vrouwen ook onderdrukt en hadden ze geen rechten. Mannen hadden ook meer rechten dan vrouwen en dat is bv in Belgie¨door druk van vrouwelijke ministers veranderd denk maar aan stemrecht of recht om een eigen bankrekening enz..

    Mensen laat ons alert blijven open staan voor dialoog maar niet laten opjutten door ons bang te maken. Bange mensen zijn kneedbare mensen en dat willen we toch niet zijn.

    Doeiii

    Viviane