reizen met metro A'dam OT

  • Da-Is

    Even een hele domme vraag maar ik moet vrijdag met de metro in Amsterdam ergens naar toe en tja ik reis dus nooit met de metro.

    Als ik op Amsterdam Centraal aankom en naar het metro station ga kan ik dan gewoon met een strippenkaart de metro in?

  • Nel

    Nog wel ..ga pas in 2009 in als alles door gaat….

  • Marjorie

    Ik heb ook een ‘domme’ vraag: kun je in de bus nog gewoon cash betalen of moet ik een strippenkaart kopen?

  • Da-Is

    Thankzzzzz

  • --->zoeff<---

    je kun in de bus nog een strippenkaartje kopen alleen zijn die wel duurder dan de gewone

  • Marjorie

    Dank je, ik zal morgen een strippenkaart kopen!

  • Paul

    Nu we toch `domme` vragen aan het stellen zijn :

    Moet je zo`n kaart door de chauffeur af laten stempelen ?

  • Alie

    Paul ze hebben automaten je vouwt de kaart tot de strippen die je nodig hebt 1 strip ben je zowiezo kwijt en dan de zones afstempelen!

  • Paul

    Nu heb ik pas in het nieuws iets opgevangen over een ov chipkaart, dus dan wordt het waarschijnlijk chippen.

  • Desiree2

    nee alie dat is fout gezegd, in de bus moet je je kaartje door de buschauffeur af laten stempelen, in de trams zijn GELE stempelautomaten en sommige trams hebben een tramconducteur waar je je kaartje moet laten afstempelen, deze trams hebben dan ook alleen maar 1 ingang terwijl de trams met stempelautomaten meerdere ingangen hebben