Hallo Allemaal,ik wens...

  • poppedijn

    Hierbij wens ik iedereen Vrolijk-Zailg Pasen! En en goed begin van de Lente!

    Ik doe niet veel aan de Pasen wat eten betreft,eet als extraatje enkel 1 GEKOOKT EI! Is geen armoede hoor,maar ik eet altijd al goed nl,en een EI eet ik n.l. nooit,dus… Pasen met 1 GEKOOKT EI !

  • Beheerder

    Je lijkt mijn dochter wel. die eet ook geen gekookte eieren. Ze vind ze vies ze heeft liever een gebakken ei.

    Zelfs met pasen eet ze geen gekookte eieren. En maken we Gado Gado dan neemt ze geen gekooktje eiplakjes erbij.

  • Paul

    De lekkerste eieren vind ik chocoladeeieren. :-)

  • Carina

    Dan vraag ik me af: waarom eet je iets wat je niet lekker vind?

  • Kaat

    Gado Gado, wat een superidee! Zaaaaaalig vind ik dat.

    Verder doen wij hier ook niet hysterisch, gewoon een gezellig paasontbijt met wat lekkere hapjes en dan heb ik het niet over die overdreven artikelen die tegen woekerprijzen in de winkel liggen.

    Gewoon wat extra gezellig dekken en wat lekkere broodjes enz erbij.

  • melissa

  • viviane

    Hoi

    Ik droom van een zonnige pasen. Zal niet dit jaar zijn en hopelijk worden we beloond met een goede zomer.Je heb geen zin om iets nieuw te kopen. Je ziet wat het zonnetje allemaal met ons doet

    Enfin we kunnen er allemaal over zeuren maar we kunnen het niet veranderen

    Allemaal misschien een kaarsje branden en hopen op goed weer

    Een leuke pasen, een gezellig samenzijn daar schijnt dan wel het zonnetje (in ons hart)

    Viviane

  • noepie

    Hello,

    Wat is Gado Gado? Als het lekker is zou ik het ook wel willen maken. Receptje?

    Vraagje uit Belgïe.

    noepie

  • Alie

    gezellige pasen
  • Kaat

    100 gram bloemkool

    100 gram winterwortel

    100 gram sperziebonen

    100 gram gesneden kool

    50 gram taugé

    2 dl kant-en-klare pindasaus

    1 krop sla

    1 tomaat

    3 hardgekookte eieren

    gefruite uitjes (fruitjes)

    kroepoek

    200 gram rijst

    Bereiding

    Kook de rijst volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking.

    Was alle groenten en laat ze uitlekken.

    Verdeel de bloemkool in kleine roosjes.

    Snij de geschilde winterwortel in plakjes en de sperziebonen in stukjes van circa 3 cm.

    Breng in een pan ruim water aan de kook en kook hierin achtereenvolgens de bloemkool, wortel, sperziebonen en de gesneden (groene)kool circa 3 minuten.

    Laat de groenten in een vergiet uitlekken.

    Doe de taugé in en zeef en schenk er kokend water over.

    Maak intussen pindasaus volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking.

    Bekleed een schaal met blaadjes sla.

    Leg de gekookte groenten en taugé hierop. Verdeel hierover de in plakjes gesneden tomaat en ei. Schenk de pindasaus erover.

    Bestrooi met gefruite uitjes en stukjes kroepoek.

    Serveer de rijst er apart bij.